25 Feb 2009

56/09 – 第一个果子

有一天, 俄罗斯作家克雷洛夫在街上走.
一个年轻的农民拦着他, 向他兜售果子农民笨拙的说:

“先生, 请你买一些果子,但我要告诉你, 这些果子有一点酸, 是我第一次种的.”

克雷洛夫见这农民诚实, 就买了几个.克雷洛夫说:

“年轻人, 别灰心,以后的果子就会甜了, 我的第一个果子也是酸的.”

农民以为找到一个 “同行”, 他就问:

“你也种树?”

克雷洛夫解释说:

“我的第一个果子是我写的 <用咖啡渣占卜的女人>, 可是没有一剧院要上演.”


---
智慧点
经验与努力才能会有好的成果.

2 comments:

  1. I find that your blog is interesting. Is it possible for zsys to repost your articles?company logo design

    ReplyDelete
  2. Many thanks pertaining to sharing that fantastic content material on your internet site. I came across it on Google. I am going to check to come back after you post additional articles. glass dining table

    ReplyDelete